۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

بهترین سبزیجات معطر و ادویه‌جات برای گوشت گاو یا گوساله

بهترین ادویه گوشت

به دلیل طعم مطلوب و قوی گوشت گاو، ادویه‌هایی مانند سیر و پیاز (تازه یا خشک ) یا سبزیجاتی مانند رزماری و اُرگانو( پونه کوهی) بهترین انتخاب برای یک وعده فراموش نشدنی هستند. نکته مهمی که هنگام انتخاب چاشنی برای وعده غذایی خود باید در نظر بگیرید این است که گوشت گاو را بر اساس قسمتهای مختلف آن انتخاب و طعم دار کنید.

همانطور که میدانیم قسمت‌های مناسب برای کباب و یا  آبگوشتی بهتر است از قبل کمی با ادویه و یا چاشنی طعم دار شود که در زمان مریند و یا طبخ طولانی از بین نرود و ‌بتوانند در برابر حرارت مقاومت کنند، در حالی که گوشت چرخ‌کرده گاو سریع‌پز و انعطاف‌پذیری بسیار بیشتری دارد و می‌تواند طیف وسیع‌تری از طعم‌ها را پشتیبانی کند.

ادویه‌های اصلی برای طعم دادن به گوشت

سیر، پیاز، فلفل سیاه و نمک از ادویه‌های اصلی برای طعم دادن به گوشت هستند.

سیر و پیاز

علاوه بر طعم، آرومای قوی و تند دارند که به خوبی با طعمِ اومامی عمیق و گوشتیِ، گوشت گاو ترکیب می شوند.

فلفل سیاه

فلفل سیاه دارای کیفیت صمغی، کاجی و کمی گرما است که از مرکز آن ساطع می‌شود، اما در میان نُت‌های ابتدایی آن، جنبه‌ی سبک‌تر و گل مانندی نیز دارد که به ارائه کمی بازی در طعم و عطر کمک می‌کند.

نمک

نمک برای گوشت گاو ضروری است و به بهتر شدن طعم گوشت گاو کمک می کند و بسته به زمان و نحوه استفاده از آن، می تواند به نرم شدن گوشت نیز کمک کند.

اگر چیز دیگری در خانه ندارید، این چهار ادویه به شما کمک می کند تا یک غذای خوشمزه بپزید و آنها همچنین به عنوان ادویه‌های پایه‌ برای ترکیب با سایر ادویه‌ و سبزیجات سازگار با گوشت هستند و طعمی دلپذیر را ایجاد می‌کنند که برای تمام وعده‌ها مناسب هستند.

ادویه‌جات مورد استفاده برای قسمت سینه‌ی گاو(گوساله)

پنج ادویه برتر از ادویه‌هایی که برای درست کردن قسمت سینه ‌استفاده می‌شوند عبارتند از: فلفل قرمز، زیره، پودر دانه‌ی خردل ، پودر تخم گشنیز، شکر قهوه‌ای

بریسکت برشی از گوشت گاو است که از قسمت پایینی سینه گاو گرفته می شود. این قسمت یک ماهیچه در حال کار و یک برش سخت گوشت است. بنابراین بهتر است برای مدت طولانی زیر حرارت کم پخته شود. در نظر داشته باشید که نام بُرش‌های گوشت در اکثر فرهنگهای غذایی نام همان وعده خواهد بود. به دلیل طولانی بودن زمان پخت، باید از ادویه‌هایی استفاده کنید که در حرارت طعم و عطر خود را از دست ندهند. می‌توانید با استفاده از ادویه‌های اصلی ذکر شده در بالا، وعده‌ی باورنکردنی درست کنید و باید آن‌ها را در ترکیب چاشنی‌های خود به دلخواه  بگنجانید.

پاپریکا، زیره، پودر خردل و گشنیز طعم و عطر ویژه‌ی به اضافه می‌کنند، در حالی که شکر قهوه‌ای در گوشت ذوب می‌شود و یک کِراست ویژه، شیرین و خوشمزه روی پوست گوشت ایجاد می‌کند. ترکیب این ادویه‌ها  گوشت را لذیذ می‌کند و شاید هم به انعکاس منحصر به فردی از سلیقه‌ی شما تبدیل شود. اگر می‌خواهید از سبزیجات در مرینید استفاده کنید، گیاهی را انتخاب کنید که بتواند برای مدت طولانی در فِر یا اِسموکر بماند، مانند رزماری یا آویشن.

فروشگاه ادویه مزید

فروشگاه ادویه مزید، با ارائه انواع ادویه‌جات و چاشنی‌های باکیفیت از سراسر جهان، به شما در خلق تجربه‌ای بی‌نظیر در آشپزی کمک می‌کند.

ادویه‌جات برای خورش

در انواع خوراک گوشتی می‌توان از ادویه‌های استفاده کرد که در تدوام زمان پخت طعم مطبوعی پیدا کنند، مانند : دانه کرفس، فلفل چیلی کاین، فلفل قرمز دودی، فلفل دلمه‌ای، دانه رازیانه این ادویه‌ها ذاتاً گرم و دلپذیر هستند و طعم غنی و خوشمزه‌ی را به انواع خوراک گوشتی می بخشند. آنها همچنین قادر به تحملِ حرارت در زمان زیاد هستند. این پنج ادویه برتر حرارت، طعم و عطر دودی، تُرد و فلفلی را به وعده‌ی شما اضافه می‌کنند. همچنین می‌توانید طعم‌های مکزیکی را با اضافه کردن زیره، گشنیز یا پودر فلفل قرمز مورد علاقه‌تان امتحان کنید. گوشت گاو و فلفل چیلی نیز به خوبی با هم ترکیب می شوند، بنابراین با خیال راحت فلفل چیلی مورد علاقه خود را به خوراک اضافه کنید.

سبزیجات خشک معطر مناسب برای گوشت قرمز

رزماری، آویشن، اُرگانو، مریم گلی، برگ بو

این گیاهان پر خاصیت، بهترین سبزیجات خشک و معطر برای پختن در غذاهای گوشتی هستند. یک شناخت کلی و ساده از ماهیت گیاهان و سبزیجات معطر میتواند کمک بسیاری در پخت و پز و همینطور طعم شناسی برای ما باشد.

به دلیل طعم قالب گوشت و متنوع بودن غذاها و زمان طبخ، اما از بین رفتن خواص بعضی از سبزیجاتی که لطیف تر هستند، وجود دارد. پس باید در نظر داشته باشید که کدام یک را می خواهید در دستور غذا قرار دهید و چه “زمانی” باید آن‌ها را اضافه کنید. گیاهان ذکر شده در بالا طعم قوی دارند و می توانند در ابتدا اضافه شوند مانند برگ بو که باید زود به غذا اضافه کرد زیرا عصاره گیریِ طعم از آن زمان می برد. همچنین می‌توان بسیاری از  آن‌ها را هم در نیمه‌ی دوم طبخ اضافه کرد.

بهترین سبزیجات معطر برای خوراک گوشت

گیاهان برتر ما برای خورشهای گوشتی عبارتند از: مرزنجوش، ریحان، جعفری، گشنیز

مرزنجوش طعمی فلفلی و عطری سبز و تازه دارد. می توان آن را در ابتدای پخت اضافه کرد، اما اگر ۱۰ یا ۱۵ دقیقه قبل از آماده شدن برای سرو مقداری دیگر به ظرف خود اضافه کنید، طعم آن به حداکثر می رسد و این کار به گیاه اجازه می دهد تا طعم و آرومای ویژه‌ و تازه‌ی به غذا بیافزاید. بهتر است درست قبل از آماده شدن برای سرو غذا و در پایان پخت از ریحان، جعفری و شوید استفاده کنید. ریحان طعم لطیف و فلفلی دارد، جعفری نُتِ شاداب و تقریباً نعنایی دارد و میدانیم که هیچ استروگانوفی بدون شوید کامل نخواهد بود. توجه داشته باشید که ترکیب این سبزیجات به صورت خشک و تازه در انواع  وعده‌های که گوشت آبپز میشود مثل  انواع خوارک، آش، خورش و… می‌تواند خاصیت دو چندان از طعم و مزه را به غذای شما بیافریند.

ادویه گوشت چرخ کرده

بهترین نوع از گیاهان برای رست بیف

بهترین گیاهان برای استفاده در یک وعده رست بیف معطر و خوشمزه عبارتند از: ریحان، مرزه، ترخون

این سبزیجات معطر و ارزشمند همگی بخشی از خانواده نعنا هستند و طعمی تازه و پر نشاطی را به وعده‌ی شما می دهند. اینها را با هر گونه ادویه یا سبزیجاتی که با گوشت ترکیب خوبی درست میکنند نیز به خوبی آمیخته می‌شوند و به شما این اطمینان را می‌دهد که یک رست بیف بی نظیر خلق کرده‌اید! رست بیف را می توان از چند قسمت گوشت گاو یا گوساله، مثل قسمت، گردن یا شانه، ران و سر دست، قسمت دنده، بالای ران و سرین تهیه کرد. همه این قسمت‌ها، ماهیچه‌هایی پر فعالیت و گوشت آنها سفت است و به زمان نسبتاً طولانی با حرارت کم نیاز دارند تا به خوبی بپزند و آبدار و لطیف شوند.

بهترین سبزیجات معطر برای گوشت چرخ کرده

رزماری، آویشن، اُرگانو یا مریم گلی بهترین نوع سبزیجات برای گوشت چرخ کرده  هستند. بسته به نوع وعده‌ی شما، گوشت چرخ کرده را می توان با جعفری یا شوید یا حتی با ریحان و ترخون هم مخلوط کرد. گوشت چرخ کرده معمولاً ترکیبی از قسمت‌های مختلف گاو است که با هم ترکیب می‌شوند تا با استفاده از میزان چربی خاص و مناسب بافت خوبی را برای طبخ تولید کند.

اینجا یک موقعیت عالی برای آزمایش در آشپزی، طعم سازی و حتی یادگیری ماهیت مواد اولیه و نوع چگونه ترکیب کردن چاشنی را داریم، بنابراین سبزیجات موجود در کابینت خود را با هم ترکیب کنید تا ببینید چه چیزی را بیشتر دوست دارید.

رزماری را با ریحان یا اُرگانو با مرزه را با هم ترکیب کنید. با مخلوط کردن سبزیجاتی که دوست دارید شروع کنید و کمی خلاقیت به خرج دهید تا یک وعده‌ منحصر به فرد داشته باشید.

سبزیجات تازه

گاهی اوقات در یک دستور غذا به طور خاص از سبزیجات تازه به جای خشک شده استفاده می شود. نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که دانش اولیه در مورد اینکه چه سبزیجاتی در چه زمانی استفاده می شوند. اگر از رزماری تازه استفاده می کنید، باید در ابتدای پخت آن را اضافه کنید، زیرا مدتی طول می کشد تا طعم وارد غذا شود. جعفری، گشنیز یا شوید را پایان پخت اضافه کنید. برای نسبت ۱:۳ گیاهان خشک به تازه برنامه ریزی کنید. اگر از ۱ قاشق غذاخوری سبزی خشک استفاده می کنید، به ۳ قاشق غذاخوری سبزی تازه نیاز دارید تا به طعم و عطر آن مطابقت داشته باشد.

اگر می خواهید دانش خود را در مورد ادویه‌ها یا سبزیجات مناسب برای  گوشت گاو یا گوساله گسترش دهید یا می خواهید برای دور بعدی آشپزی خود الهام بگیرید، به یاد داشته باشید که دلچسب بودن غذایی گوشت به طعم های قوی نیاز دارد که در فرآیند پخت از بین نرود.

سیر یا پیاز پایه ای عالی از طعم ها را ایجاد می کنند اینها چاشنی‌های بسیار معطر و با طعم قوی هستند که می توان آنها را با سایر ادویه‌های تند مانند پودر خردل، پاپریکا دودی یا حتی شکر قهوه‌ی دانه درشت ترکیب کرد. برای خرید ادویه ها هم میتونید روی خرید آنلاین ادویه مزید کلیک کنید.

ترکیب، خلاقیت و شهامت امتحان کردن روشها و تکنیک های متفاوت و جدید در کنار طعم و عطر چاشنی‌ها، آشپزخانه‌ی شما را به یک فضای دیگری تبدیل خواهد کرد و لذت پخت و پز و غذا را دو چندان.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.